- 26 februari

Snelle hulp

Er ontbreekt niets in je leven, omdat werkelijk alles 'het uwe' is, alleen ontbreekt je het geloof om je dat te realiseren. Jullie zijn als koningsdochters, die in lompen zitten, terwijl om hen heen voorraden zijn van alles, wat zij zich maar zouden kunnen wensen.
Bid om meer geloof, zoals een dorstig mens in de woestijn om regen bidt, om water. Snel komt Mijn hulp, krachtig en snel. Ken je dat zekere gevoel, dat Ik je nooit in de steek kan laten? Zoals je er zeker van bent, dat je nog ademhaalt? Wat is het geloof van de mens toch arm! Zo armzalig. Heb je evenveel vertrouwen in Mij als in een vriend, gesteld dat die vriend kwam en zei, dat hij je hulp zou sturen? Bid dagelijks en met de grootste ijver of je geloof mag groeien.

Als van Mij

Beschouw elke kleine vriendelijkheid, elke trouwe dienst, elk teken van attentie en van liefde - als van Mij. Naarmate je - en zij die met en voor Mij leven - anderen goedertierenheid betoont omdat je bezield wordt door Mijn Geest, trek je anderen binnen de cirkel van de steeds groter wordende invloed van Mijn Geest.
Dit is onfeilbaar het geval. Het is een geestelijke wet. Hoewel er misschien geen woord over Mij wordt gesproken, worden er op die manier toch zielen aangetrokken, totdat ze op den duur Mij vinden, het centrum en de bezieling van alles.
Daarom spoorde Ik Mijn volgelingen aan vissers van mensen te worden. Voor dit zielenreddende werk is geen grote welsprekendheid of persoonlijkheid nodig. Volg Mij gewoon als kleine kinderen.