- 1 februari

Opnieuw beginnen

Vat moed. Wees niet bang. Begin morgen een nieuw leven. Doe de oude fouten weg en begin opnieuw. Ik geef je een nieuw begin. Voel je niet belast. Wees niet bezorgd. Als Mijn vergeving alleen maar voor de rechtvaardigen was en voor hen, die niet gezondigd hadden, waarvoor zou die vergeving dan nog nodig zijn?
Bedenk, wat Ik vroeger tegen Maria heb gezegd: 'Wie veel vergeven wordt, die betoont veel liefde'.
Waarom tob je zo en maak je het jezelf zo moeilijk? Ik sta klaar om je alles te geven wat liefelijk is, maar jullie levens zijn besmeurd met tobberij en bezorgdheid. Je zou Mijn schatten vernielen. Ik kan alleen maar harten zegenen, die blij en dankbaar zijn.
Je MOET blij zijn en vol vreugde.

Alle liefdes overtreffende

Zachtjes nader Ik. Teder spreekt Mijn Geest tot je hart.
Het mysterie van 's mensen gemeenschap met Mij is gelegen in de schoonheid en het wonder van haar afzondering. Even lijkt de wereld niet te bestaan. Haar rumoer en verkeer lijken verstild te zijn.
Er is inderdaad verwondering in die stilte. Een zwakke glimp ziet men in het plotselinge besef van liefde tussen twee mensen. Verbazing en verwondering... de wereld is er voor hen alleen... Niets anders dat beslag op hen legt dan hun liefde.
Wat een verwondering in het hart van de mens wanneer hij de schoonheid, de tederheid en de innigheid beseft van de gemeenschap met Mij!