17 mei

Van verdriet naar blijdschap

'Verdriet mag een nacht duren, maar in de morgen komt er blijdschap'.
Mijn dapperste kinderen zijn zij, die reeds van tevoren de morgen kunnen zien en in de nacht van lijden al de onderstroom van blijdschap voelen, die getuigt dat zij vol vertrouwen de morgen verwachten.

Mijn boodschapper gaat voor Mij uit

Wanneer je aan Mij denkt als je Redder, bedenk dan dat dit niet alleen is van zonde, neerslachtigheid of wanhoop.
Ik red je ook van de moeilijkheden van het leven en van de verwarring wat je levenspad aangaat. Ik los je problemen op. Ik zorg voor het kanaal waardoor hulp zal komen.
Ik zend Mijn boodschapper om de weg voor je te bereiden. Ik train je, zodat je geschikt zult zijn voor je volgende taak, opdat je Mijn beloofde zegen waardig zult zijn. De zegen, die Ik verlang over je uit te storten.