27 mei

Wortels en vruchten

Denk aan de les van het zaad, dat een scheut naar beneden zendt om geworteld en gegrond te raken, terwijl het gelijktijdig een scheut omhoog zendt om tot plant en bloem te worden, die de wereld verblijdt.
Beide groeiwijzen zijn nodig. Zonder de sterke wortel zou de plant spoedig verdorren, zoals ook veel activiteit mislukt wegens gebrek aan groei in Mij. Hoe hoger de plant groeit, des te dieper moet die geworteld zijn.
Velen vergeten dit en daarom is hun werk niet langer van blijvende waarde voor Mij. Pas op voor bladeren en bloemen, die geen sterke wortel hebben.

Huis van tevredenheid

Kun je Mijn voorzieningen niet vertrouwen?
Alles behoort jullie toe. Zou Ik je reis, je levenswijze, je werk plannen en niet de kosten berekenen?
Kun je Mij zelfs niet vertrouwen zoals je een aardse vriend vertrouwt? Leef in Mijn Koninkrijk en dan zullen de voorzieningen van het Koninkrijk voor jullie zijn.
Ik wil dat je de heerlijkheid leert kennen van een door God beschermd leven.
Geen nutteloos, vruchteloos heen en weer gerèn.
Stormen mogen woeden, moeilijkheden mogen zwaar drukken, maar je zult geen onheil kennen...
Veilig, beschermd en geleid.
De liefde kent geen vrees.