18 mei

Nieuwe levenskracht

'Zie naar Mij en wees verlost, alle einden der aarde'.
De verlossing was er niet wegens verdienste, want de belofte gold voor allen die opzagen.
Het zien ligt beslist binnen ieders bereik. Eén blik is voldoende. De verlossing volgt.
Zie op en je bent verlost van wanhoop. Zie op en je bent bevrijd van zorgen. Zie op en je bent verlost van bezorgdheden. Zie op en een vrede vervult je, die alle verstand te boven gaat - een nieuwe levenskracht, een waarlijk wonderbare vreugde.
Blijf naar Mij opzien. Twijfel vliedt, vreugde heerst en hoop overwint.
Leven, eeuwig leven, is je deel, eeuwig leven, dat nieuwe levenskracht geeft en vernieuwt.

Het genezende licht

Overal waar Mijn volgelingen gaan, daar behoort Mijn licht te zijn dat hen omgeeft. Het licht van de Zon der gerechtigheid.
Het kwade kan in dat licht niet leven.
De mens is nog maar pas begonnen te leren dat licht ziekten uitbant.
Ieder van Mijn volgelingen die in een nauw persoonlijk contact met Mij verkeert, wordt omgeven door dit licht. Eeuwig licht. Licht, weerkaatst door een besef van Mijn tegenwoordigheid.
Daarom, hetzij hij spreekt, hetzij niet, hij moet het middel zijn om Mijn licht te verspreiden waarheen hij ook gaat.