3 mei

Dood nu je eigen ik

Het eigen ik onttroond - dat is de les - maar stel daarvoor in de plaats liefde voor Mij en kennis van Mij. Het eigen ik moet niet alleen worden onttroond, maar het moet dood. Een dood eigen ik is geen gevangen ik. Een gevangen eigen ik kan meer kwaad doen. Bij elke training moet je het eigen ik laten sterven, of het nu bij Mijn training van jullie is dan wel bij jullie training van anderen.
Maar voor iedere klap, die aan het ik-leven wordt toegebracht, moet je gelijktijdig het nieuwe leven, het leven met Mij, aangrijpen en vasthouden.
Het is geen dood eigen ik, dat men moet vrezen, maar een eigen ik, dat dwars ligt, dat gevangen en opgesloten is. Dat eigen ik is oneindig meer egocentrisch dan een ik, dat vrijuit zijn gang kan gaan. Maar aan jullie, Mijn kinderen, leer Ik een wet van een hogere orde van wetenschap dan zelfs een vrij eigen ik. Ik leer 'dood aan het eigen ik'.
Geen verdringingen, maar echt dood. Armzalig eigen-leven uitgewisseld tegen Goddelijk leven.
En nu kan Ik je beter duidelijk maken, wat Ik wilde zeggen over het vergeven van onrecht. Eén van Mijn geboden zegt, dat als je Mijn vergeving zoekt, ook jij moet vergeven.
Maar wat je niet ziet is, dat jij het eigen ik in je nooit onrecht kan vergeven. Alleen al de gedachte daaraan plaatst het eigen ik op de voorgrond en dan lijkt het onrecht groter in plaats van kleiner.
Nee, Mijn kinderen, zoals alle ware liefde van God komt, en God is, zo is alle ware vergeving van God en is God. Het eigen ik kan niet vergeven. Dood het eigen ik. Staak je pogingen om hen te vergeven, die je verdriet deden of onrecht. Het is verkeerd daaraan te denken. Stel je als doel het eigen ik nu, in je dagelijks leven, te doden, en dan, eerst dan zul je ontdekken, dat er zelfs geen gedachte meer is aan onrecht, omdat de enige, die gekrenkt was, het eigen ik, dood is.
Zolang het nog in je gedachten terugkomt, misleid je jezelf, als je denkt dat het vergeven is. Het vergeven van onrecht kan een manier zijn om een ik-leven te voeden. Velen bedriegen zichzelf hierin.

Nutteloze activiteit

De tijd van voorbereiding wordt zo veronachtzaamd door Mijn volgelingen. Dientengevolge is er gebrek aan kracht in het werk voor Mij.
De wetten van een land wijzigen is geen werkelijke remedie tegen het kwaad. Het hart van de mensen moet veranderd worden door contact met Mij. Denk aan de lessen die Ik je heb onderwezen over nutteloze activiteit. Wanneer het meeste werk roept om uitvoering, dan is het waarlijk de tijd, niet om zich te haasten, maar om omgang te hebben met Mij en Mijn Vader.
Voel je nooit sterk in jezelf. Weet dat slechts in Mijn kracht je alles kunt volbrengen. Geen berg van moeilijkheden kan dan onbeklimbaar of onwankelbaar zijn.