- 21 april

Je zult overwinnen

Ik ben met je. Mijn aanwezigheid is een teken van Mijn vergeving. Ik ondersteun je.
Je zult overwinnen. Wees niet bang voor veranderingen. Je behoeft nooit bang te zijn voor veranderingen zolang je weet dat Ik, je Heer, niet verander. Jezus Christus is gisteren en heden dezelfde en tot in eeuwigheid. Ik ben bij je. Standvastigheid en onveranderlijkheid komen ook tot jou, als je met Mij leeft. Rust in Mij. Juiste ademhaling wordt door zorgvuldige oefening tot een onbewuste, goed verrichte gewoonte. Op dezelfde wijze zal het, als je je geregeld oefent, ook een gewoonte worden om in Mijn tegenwoordigheid terug te komen, wanneer zelfs maar het geringste gevoel van onrust je volkomen kalmte en harmonie verstoort. Zo zul je toegroeien naar een leven, waarin je je volkomen bewust bent van Mijn tegenwoordigheid, en zullen volmaakte kalmte en harmonie je deel zijn.
Het leven is een leerschool. Bedenk: alleen de leerling, die veel voor de toekomst belooft, zou zo door de Meester zijn uitgekozen voor inspannende en onvermoeide discipline, onderricht en training.
Je vraagt beiden om niet te zijn als honderden, nee als vele, vele duizenden van Mijn volgelingen, maar om te zijn als zij, die Mij weerspiegelen in alles wat zij zeggen en doen en zijn. Mijn geliefde kinderen, aanvaardt deze training dus niet als hardvochtig, maar als het tedere, liefdevolle antwoord op je verzoek.
Het leven kan voor niet één van je beiden weer zijn als vroeger. Eens heb je gedronken van de wijn, die Ik gaf, het eeuwige leven - alle aardse pogingen om je dorst te lessen zullen mislukken.

'Hoe vaak in de strijd'

Here, beveel mij tot U te komen over het water.
'Kom'.
Al wat Ik deed toen Ik op aarde was, doe Ik thans in het rijk van de Geest.
Mijn dienstknecht Paulus realiseerde zich deze waarheid toen hij van Mij sprak als zijnde Dezelfde gisteren, heden en tot in eeuwigheid.
Wanneer ook maar de geringste vrees voor al wat voor je ligt, je verontrust, wanneer je je bewust bent van het verlies aan drijfvermogen van de Geest, dan zie je op de golven en voel je dat de wind tegen is.
Dan roep je: 'Here, red mij, ik verga'.
En Mijn hand zal zich uitstrekken om je te redden, zoals deze ook Mijn vreesachtige, twijfelende Petrus redde.