- 25 april

Zegen je vijanden

Zeg dikwijls 'God, zegen...'. Zeg het van allen bij wie je bemerkt, dat bij hen de harmonie ten opzichte van jou ontbreekt, of zeg het van degenen, die je graag zou willen helpen. Spreek daarbij de wens uit, dat stromen van zegen en blijdschap en succes over hen mogen komen.
De noodzakelijke correctie of training moet je aan Mij overlaten; jouw taak bestaat alleen daaruit, dat je blijdschap en zegen voor hen verlangt. Nu bid je nog, dat zij geleerd en gecorrigeerd moeten worden.
O, als Mijn kinderen toch Mijn werk aan Mij wilden overlaten en zichzelf zouden bezighouden met de taak, die Ik hen geef! Liefde, liefde, louter liefde. Liefde zal al je moeilijkheden ineen doen storten. Liefde zal al je successen opbouwen.
God, de vernietiger van het kwaad, God, de Schepper van het goede... is liefde. Elkaar liefhebben wil zeggen gebruik maken van God in je leven. Gebruik maken van God in je leven betekent volledige harmonie, schoonheid, blijdschap en geluk tot uitdrukking brengen.

Je beperkingen

De woorden die Ik je geef duiden stappen in de geestelijke vooruitgang aan.
Er kan geen grens zijn aan de kracht van de Geest, die je kunt bezitten, wanneer het eigen-ik de deur wordt gewezen en Mijn wil wordt verwelkomd.
Maar voor hen die zich geheel en al aan Mij overgeven, zijn er wèl beperkingen in zoverre het gaat om het stoffelijke, aangezien slechts datgene wat bijdraagt tot geestelijke groei of geestelijke uiting voor hen bestemd is. Toch zal in al je behoeften worden voorzien.