- 29 april

Disharmonie

Zoek en je zult vinden. Je zult innerlijk die kennis vinden, die de problemen van het leven duidelijk maakt. De moeilijkheden van het leven worden veroorzaakt door disharmonie in de mens zelf. In Mijn Koninkrijk is geen disharmonie, alleen nog iets, wat in Mijn discipelen nog niet overwonnen is. De wet van Mijn Koninkrijk is volmaakte orde, volmaakte harmonie, volmaakte voorziening, volmaakte liefde, volmaakte eerlijkheid, volmaakte gehoorzaamheid - alle macht, alle overwinning, alle succes.
Maar het ontbreekt Mijn dienaren zo dikwijls aan kracht, overwinning, succes, voorziening, harmonie, en dan denken zij, dat Ik Mijn beloften niet nakom, omdat die in hun leven niet openbaar worden.
Doch dit zijn de uitwendige manifestaties, die het resultaat zijn van gehoorzaamheid, eerlijkheid, orde, liefde: en zij komen, niet als verhoring op dringend gebed, maar even natuurlijk als het licht bij het aansteken van de kandelaar.

Geen boodschap, maar -

Mijn kind, wacht voor Mijn aangezicht.
Je ontvangt misschien geen boodschap, maar in deze tijd van wachten, word je veranderd, ook al ben je je er niet van bewust dat je onderwezen wordt.
De ogen van je ziel zullen gericht zijn op Mij en het inzicht dat je verkrijgt zal kalmerend zijn, genezend, versterkend.