- 7 april

Golgotha

Evenals na het loslaten van de omhulsels van het zaad nieuw leven ontstaat, zo komt uit de dood van Mijn lichaam aan het kruis dat nieuwe leven voort, dat Mijn geschenk is voor ieder, die het wil aannemen.
Geef het eigen-ik, het leven van de natuurlijke mens, met Mij in de dood en dan zul je de overweldigende vreugde kennen van de Paasopstanding.
Zo'n blij en vrij opstandingsleven kan het jouwe zijn.
Maria verliet op die Paasmorgen huis en familie, vrienden, kortom alles, om Mij te zoeken, en eerst nadat op het 'Maria' triomferend en in blijde verrukking haar 'Rabboeni' was gevolgd, zocht zij niet meer.
Zo is het met ieder van jullie. Ook tot jullie spreekt men van een Christus, die begraven is. Zoek, tot je Mij van aangezicht tot aangezicht ontmoet en als je Mij in liefde je naam hoort noemen, zul je op jouw beurt blij 'Rabboeni' roepen.

Draag verwijten blijmoedig

Rust voor je ziel wordt gevonden aan Mijn voeten. De plaats van rust is de plaats van nederigheid.
Wanneer je je verheugt in het nederig dienen, wanneer je er vrede mee hebt dat de mensen kwaad van je denken, wanneer je verwijten en bespotting blijmoedig kunt dragen, wat kan dan nog de blijheid van je ziel en diens kalmte verstoren?
Geen rusteloosheid kan de ziel belagen en aantasten, die niet haar oorsprong vindt in het eigen-ik. Dat eigen-ik moet genageld worden aan Mijn kruis, dat eigen-ik moet sterven alvorens je waarlijk zeggen kunt: 'Ik leef, (dat is), niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij'.