- 9 april

Opstandingsleven

'Sta op, wordt verlicht, want uw licht komt en de heerlijkheid des Heren gaat over u op'.
Tot allen, die Mij liefhebben, klinkt op deze dag, Mijn dag, de roep om op te staan vanuit aardse banden, vanuit zonde en vanuit traagheid en depressie, wantrouwen, vrees en alles wat een belemmering vormt om tot het opstandingsleven te komen. De roep komt, om op te staan tot schoonheid, tot heiligheid, tot vreugde en vrede, tot een werken, geïnspireerd door liefde en blijdschap, en om op te staan vanuit de dood tot het Leven.
Bedenk, dat de dood de laatste vijand was, die Ik heb vernietigd, zodat daarmee Mijn overwinning volkomen werd. Je hebt dus niets te vrezen. Ook de zonde is overwonnen en vergeven, als je met Mij leeft en wandelt en werkt. Alles, wat je terneerdrukt, alles wat je vreest, is niet in staat je kwaad te doen. Deze dingen zijn slechts schijn. De ware machten heb Ik overwonnen in de woestijn, in de Hof van Gethsémane, aan het kruis en in het graf.
Laat er niets zijn, dat je opstandingsleven belemmert. 'Opgestaan met Christus', zei Mijn dienstknecht Paulus. Tracht dit opstandingsleven meer en meer te leren kennen. Dat is een leven van overwinning. Met recht werd van dit opstandingsleven gezegd: 'Ik leef, dat is, niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij'. Als je bij het lege graf blijft staan, zijn vrees en wanhoop en tranen het onvermijdelijke gevolg: 'Zij hebben mijn Heer weggenomen en ik weet niet, waar zij Hem neergelegd hebben'.
Sta op uit je vrees en ga uit in het zonlicht om Mij, je opgestane Heer, te ontmoeten. Iedere dag zullen er vele dingen op je weg komen, die je in de geest van het graf ofwel in de geest van de opstanding tegemoet kunt treden. Kies weloverwogen het een en verwerp het ander.

Het glorierijke leven

Indien gij door de Geest de werkingen des lichaams doodt, zult gij leven.
Dit is een stap van verdere vooruitgang in Mijn Koninkrijk. Het vlees moet geen genoegen voor je inhouden, dat niet in toom gehouden wordt, altijd in onderwerping aan de Geest.
Het was de volkomen onderwerping van het vlees die tot uiting kwam in Mijn zwijgen in de rechtszaal, en te midden van de spotternijen en lasteringen en slagen. Het was deze volkomen onderwerping, hetgeen betekende een opstandingslichaam. Het opstandingsgeloof is niet een kwestie van geloof in Mij en in Mijn macht om een wonder te doen, het is een geloof in Mij en in Mijn Macht, dat leidt tot een algehele onderwerping van het lichaam.
Het lichaam volmaakt onder de heerschappij van de Geest is een opstandingslichaam. Zie nu het belang in van zelfdiscipline.