- 28 april

De omweg

Ik leid door doornstruiken, door woeste plaatsen, door bosweiden, omhoog naar de bergtoppen en omlaag de dalen in. Maar leiding geven en hulp bieden gaat altijd samen.
Het is heerlijk je Meester te volgen waar Hij gaat. Maar bedenk, dat al verandert het pad, dat het niet altijd betekent, dat jijzelf deze afwisseling in training nodig hebt. Wij zoeken verloren schapen - wij brengen het Koninkrijk op plaatsen, waar het nog niet bekend was. Besef dus, dat je Mij vergezelt op Mijn speurtocht - Mijn eeuwig zoeken om zielen te vinden.
Ik kies geen wegen, die een kwelling voor je zullen zijn en die je moe maken, alleen maar om te kwellen en moe te maken, nee, wij zijn eropuit om te redden. Misschien zie JIJ niet altijd de ziel, die wij zoeken, maar Ik ken hem.

Overschaduwende vleugelen

Mijn kind, je bent vermoeid door de last en de hitte van de dag.
Rust een poosje en weet dat Ik bij je blijf, en weet dat Ik vrede spreek tot je ziel.
Ducht niets, vrees niets. Weet dat alles wel is. De dag is ver verstreken. Het zwoegen heeft lang geduurd, maar de avondrust bij Mij is zoet.
De opkomende donkerheid van de nacht zal voor je hart niets anders zijn dan de overschaduwende vleugelen van de eeuwige God.
Diep in je hart voel je de werking van heerlijke waarheden. Een vaag besef van de heerlijkheid die geopenbaard zal worden.