- 15 maart

Je kruis is het eigen ik

Bedenk, dat je slechts een instrument bent. Het is niet aan jou om te beslissen hoe of wanneer of waar je moet handelen. Dat alles bepaal Ik. Zorg ervoor, dat je heel goed voor Mijn werk te gebruiken bent. Alles, wat je belemmert om bruikbaar te zijn, moet worden weggenomen.
Mijn kruis is het, waarop de lasten van de wereld zijn gelegd. Hoe dwaas is Mijn discipel, die zijn eigen lasten tracht te dragen, als er maar één plaats voor is - Mijn kruis.
Dan lijkt hij op een vermoeid man, die op een hete stoffige weg een zwaar pak draagt, terwijl alles geregeld is om het voor hem te vervoeren. De weg, het landschap, de bloemen, de schoonheid om hem heen - alles bestaat niet meer voor hem.
Maar, Mijn kinderen, misschien denk je wel bij jezelf dat Ik heb gezegd: 'Neem dagelijks je kruis op en volg Mij'.
Ja, maar het kruis, dat je gegeven is, is slechts een kruis, dat moet dienen om daarop het eigen ik te kruisigen; het eigen ik, dat alle voortgang en blijdschap belemmert en verhindert dat Mijn Levenskracht en Geest door je heen stroomt.
Luister naar Mij, heb Mij lief, verblijd je in Mij. Verheug je.

Leiding IS leiding

Wees stil voor Mijn aangezicht. Hoe dikwijls in een crisis spoedt de mens zich her- en derwaarts. Haast is een teken van zwakheid. Een rustig afwachten is een teken van kracht.
Een paar kalme daden, die je doet omdat je ertoe geleid wordt, en alles wordt wijs en goed volbracht, vlugger en doeltreffender dan gedaan zou kunnen worden door hen, die jachten en koortsachtig handelen.
Leiding IS leiding, het geleid worden, het de weg getoond worden. Geloof dat.
Zachtjes, dwars door het levenstumult heen komt de tedere stem: 'Zwijg, wees stil'. De golven van moeilijkheden zullen luisteren. Ze zullen terugwijken. Er zal een grote kalmte zijn.
En daarna de stille, zachte stem van leiding.