- 18 maart

Vraag grote dingen

Luister, luister. Ik ben je Heer. Vóór Mij is er geen ander geweest. Vertrouw Mij toch in alle dingen. Hier wordt altijd hulp verleend.
De moeilijke weg is bijna ten einde, maar je hebt hierbij lessen geleerd, die je op geen enkele andere manier had kunnen leren. 'Het Koninkrijk der hemelen wordt geweld aangedaan en geweldenaars grijpen er met geweld naar'. Ontruk Mij de schatten van Mijn Koninkrijk door standvastig en eenvoudig vertrouwen en voortdurend gebed.
Er staan je zulke wonderbare dingen te wachten, blijdschap - vrede - zekerheid - bescherming - gezondheid - geluk - lachen.
Vraag nu grote, werkelijk grote dingen. Onthoud dat niets te groot is. Bevredig het verlangen van Mijn hart om te geven. Zegen, zegen in overvloed dale nu en altijd op je neer. Vrede.

Vreugde en droefheid

Ik verbind de verbroken harten met de koorden waarmee de mensen Mij striemden in de rechtszaal; met de zweepslagen van hoon waarmee de mensen door alle eeuwen heen Mijn liefde en Godheid hebben bespot.
Een symbool is het van de wijze waarop uit schijnbare obstakels, stenen kunnen worden gevormd waarop men zijn voet kan plaatsen om verder te gaan, en van de wijze waarop uit beproevingen, ongedroomde zegeningen kunnen worden bewerkt.
Deel Mijn leven met zijn verlangens en tranen, met zijn onuitsprekelijke vreugden en zielesmart, die alle menselijke beschrijving te boven gaan.
Deel in Mijn blijdschap.