- 20 maart

Hulp van alle kanten

Op zichzelf zijn je dwaze kleine activiteiten waardeloos. Alle daden, of ze nu onbeduidend lijken of van groot belang, zijn gelijk, als ze maar door Mij worden bestuurd. Staak daarom elke activiteit, tenzij die van Mij uitgaat. Ik ben je Heer, gehoorzaam Mij, zoals je van een trouwe gewillige secretaris zou verwachten, dat hij jóuw aanwijzingen zou uitvoeren. Laat Mijn keuze jouw keuze zijn, Mijn wil jouw wil.
In Mijn zorg voor jou, ben Ik van niets en niemand afhankelijk. Mijn hulp en materiële voorzieningen kunnen je via vele kanalen toestromen.

De eerste plaats

Ik beloof Mijn volgelingen niet het gemak en de genoegens van de wereld. Ik beloof die vreugden welke de wereld niet kan geven, noch kan nemen. Ik beloof de rust voor het hart, die alleen bij Mij gevonden wordt.
Het betekent niet dat alle schoonheid en genoegens van de wereld moeten worden verzaakt, maar dat ze pas genoten moeten worden nadat de rijkdommen en vreugden van Mijn Koninkrijk worden gekend, gewaardeerd en er de eerste plaats aan wordt gegeven.