- 26 maart

Volg je Leidsman

Ik ben met je om je te leiden en te helpen. Ongeziene hemelse krachten begeleiden je op weg naar je doel. Je vrees is ongegrond.
Wat te denken van een man, die nadat hij een prachtige open plek in het bos overstak, bezorgd was, omdat daar vóór hem een rivier stroomde, die hij dacht niet te kunnen oversteken, terwijl er al tijden lang een brug over die rivier lag? En dat terwijl die man een vriend had die de weg kende - deze weg had uitgestippeld - en die hem verzekerde, dat zich tijdens de gehele reis geen enkele onvoorziene gebeurtenis kon voordoen en dat alles in orde was?
Laat daarom je dwaze angsten los en volg Mij, je Leidsman en weiger vastberaden je gedachten te laten gaan over de problemen van morgen. Mijn boodschap voor je luidt: Vertrouw en wacht af.

Blijf in de pas

Ga voorwaarts, ja, opgewekt.
Wandel met Mij totdat je wankelende, kwijnende voetstappen leren in de pas te blijven met Mij en een vastberadenheid en zelfvertrouwen krijgen die voorheen onbekend waren.
Wandel met Mij totdat een blij ritme de overwinningsgeest openbaart die je van Mij krijgt, en je hele wezen doortinteld is van de vreugde van het verkeren, het werken en zelfs het lijden met Mij. Zo, in liefdevolle omgang met Mij, leer je mijn wensen en verlangens voor anderen kennen.
Het 'Hier ben ik, Here, zend mij' geeft zeer wel een kinderlijk verlangen weer, het verlangen der liefde, ja het verlangen naar avontuur ter wille van Mijn zaak.
Want in Mijn geheime dienst is zeker de opwindendheid van het avontuur te vinden.