- 17 maart

Geen groter vreugd

Trek je terug in de stilte van de gemeenschap met Mij. Kom tot rust - rust in die stilte en vrede. Het leven kent geen groter vreugd dan die, welke je zult vinden in het gesprek en de omgang met Mij.
Je bent van Mij. Als de ziel zijn rustplaats in Mij vindt, dan begint zijn ware leven. In Mijn Koninkrijk tellen wij niet in jaren, zoals de mensen dit doen.
Wij tellen alleen vanaf de tweede geboorte, die nieuwe geboorte waarover Ik met Nicodémus heb gesproken, toen Ik zei: 'Gijlieden moet wederom geboren worden'. Wij kennen geen leven dan eeuwig leven en als iemand dat binnengaat, dan pas leeft hij.
En dit is het eeuwige leven, dat zij God, Mijn Vader, kennen en Mij, de Zoon, die door Hem gezonden is. Al dat zogenaamde leven vóór die tijd is zo onrijp, zo kinderachtig, zo leeg. Ik stort liefde over je uit. Geef liefde door.
Vrees niet. Het is net zo dwaas te vrezen, als dat een klein kind met een klein muntstukje maar met een rijke vader, zich erover aftobt hoe de huur en de belastingen betaald moeten worden en wat hij of zij daaraan zou kunnen doen. Behoort dit tot Mijn werk of niet? Je moet Mij in alles vertrouwen.

De werkelijke wereld

Gezegend zijn zij die Mijn stem horen.
Zo dikwijls kan de mens doof zijn voor Mijn stem. Leeft, Mijn kinderen, meer in de onzienlijke wereld. Daar, wanneer je Mij overpeinst, zal je gehele natuur gevoelig worden voor Mijn zwakste fluistering. Ik heb je gezegd en Ik zeg je opnieuw, dat de onzienlijke wereld de werkelijke wereld is. Besef meer en meer tijdens je gang door dit aardse leven, dat dit slechts een op stoffelijk niveau gelegen tussenfase is. De werkelijke paragraaf, het hoofdstuk, het boek des levens is het leven in de Geest.
Deze zienswijze zal je ideeën over lijden, mislukkingen en het levenswerk hier wijzigen. Ze zal je een nieuwe kijk op de dood geven. Met de geboorte vangt de tussenfase aan, met de dood eindigt deze. Dan terug naar de ware levensgeschiedenis. Neem dit in je op.
Als je dat hebt gedaan, zul je diezelfde opvatting krijgen omtrent de verschillende perioden van je aardse leven. Tijden van strijd, nederlaag, vreugde, gebrek, werk, rust, succes. Behandel ze alle als delen van een tussenfase in het ene, eeuwige leven van geestelijke vooruitgang.