- 21 maart

Alles is wel

Denk aan de woorden, die Ik tot Mijn discipelen heb gesproken: 'Dit geslacht vaart niet uit dan door bidden en vasten'. Kun je de weg gaan, die Ik ben gegaan? Kun je van Mijn beker drinken? 'Alles is wel'. Zeg steeds 'alles is wel'.
Al mag de weg lang lijken, toch is hij geen centimeter te lang. Ik, je Heer, ben niet alleen met je op reis, maar Ik heb ook het reisplan gemaakt en werk dat nog verder uit.
Er wacht je onuitsprekelijke blijdschap op de weg, die je gaat. Houd moed - houd moed - houd moed.

Eenvoud

Wees tevreden met het doen van eenvoudige dingen. Denk nooit dat als je niet de knapheid van de wereld bezit, Ik je diensten niet kan gebruiken.
Onvermengde tintelende wijn kan zich bevinden in een zilveren bokaal of in een eenvoudig glas, maar voor degene die ontvangt is het de wijn die telt, niet het vat, mits dit zuiver en rein is.
Het is Mijn waarheid die telt, niet de persoon die ze tot uiting brengt, mits het verlangen er is om Mijn boodschap te brengen voor Mij.
Ware eenvoud wordt slechts gevonden als je leeft in Mij en handelt in Mijn kracht. Want alleen in onze innige vriendschap kan iets van wezenlijke waarde worden verwezenlijkt.
Accepteer nimmer de waarden van deze wereld.
Wees tevreden met de eenvoud.