- 22 maart

Een knop ging open

Mij, je intieme Vriend, is alle macht gegeven; die heeft Mijn Vader Mij gegeven, en zouden dan Mijn intieme vrienden niet het recht hebben daarom te vragen?
Wat je ook nodig hebt... er is niets, waarin Ik niet kan voorzien. Een bloem of tienduizend gulden - het een is niet moeilijker dan het ander.
Je nood is een geestelijke nood om Mijn werk voort te zetten. Elke geestelijke voorziening wordt vanuit de liefde geboren. De bloem en de tienduizend gulden - beide komen voort uit liefde voor hen, die het nodig hebben. Zie je dit niet?
Ik dacht aan je. Een knop ging open. Je zette dat om in een vrolijke opmerking voor iemand, van wie je houdt, of in een glimlach. Die blijde stemming betekende toename van gezondheid. Betere gezondheid betekent werk voor Mij, en dat betekent zielen voor Mij.
En zo gaat het door, een voortdurende voorziening, als het een geestelijke behoefte betreft.

Het overstromen der liefde

Ik BEGEER de liefde van het menselijk hart in overvloedige mate.
Niet omdat God aanbeden wil worden voor Zichzelf en tot Zijn eigen bevrediging, maar omdat Ik weet dat slechts wanneer de liefde van de mens naar Mij uitgaat, de mens zijn zuiverste en beste hoedanigheden bereikt.
Die aandrang der liefde, die volgt op het begrip en de bewustwording van Mijn liefde voor de mens, verzacht en zuivert zijn hele wezen.
'Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf'. De liefde die je schenkt aan je naaste, is het overstromen van je liefde voor Mij.