1 juni

Vriendschappelijke omgang

De weg, die de ziel moet gaan om geheel te veranderen, is de weg van vriendschappelijke omgang met God.
Het gaat er niet zozeer om, dat je Mij vraagt dit of dat van je te maken, maar dat je met Mij leeft, aan Mij denkt, met Mij spreekt - zo ga je op Mij lijken.
Heb Mij lief. Rust in Mij.
Verblijd je in Mij.

Vertrouwen

Karakterverandering ontstaat doordat je Mijn wil doet tijdens de dagen waarop je geen visioen ziet en geen stem hoort.
Verlaat nimmer het pad van strikte naleving van alles wat je gezegd is te doen, toen je Mij zag en met Mij sprak op de berg. Doe je dat wel, dan begeef je je in ernstig gevaar.
Deze eentonige dagen zijn je oefendagen. Moeilijkheden duiken op, mislukking schijnt onvermijdelijk. Maar dit alles is nodig, opdat je kunt leren je leven aan te passen aan het onderwijs dat Ik je gegeven heb, opdat je je eigen zwakheid zult beseffen, gehoorzaamheid en doorzettingsvermogen zult ontwikkelen, zonder te wachten op verdere aanwijzingen en inspiratie.
Volhard in geduld. Ik leid je steeds, want Ik ben met je wanneer je Mijn aanwezigheid niet beseft. Meer geloof zal ontstaan door het vertrouwen dat voortkomt uit ervaring.