14 juni

Zie deze dag met Mij onder ogen

Het is niet zo, dat de omstandigheden eerst moeten veranderen, maar eerst moet jij zelf veranderen en dan zullen de omstandigheden vanzelf volgen. Zet alles op alles om geheel te worden zoals Ik je wil hebben. Volg iedere aanwijzing. Ik alleen ben je Gids.
Probeer elke zorgelijke gedachte van je af te zetten. Accepteer elke dag, zie het probleem van die dag met Mij onder ogen zonder achterom te kijken, en zoek Mijn hulp en leiding om te weten, wat je moet doen. Zie nooit achterom en stel nooit uit tot morgen, waarvoor je vandaag Mijn leiding kunt krijgen.

De ziel hersteld

Wees niet bedroefd als je, na een tijdje met Mij te hebben doorgebracht, niet bij jezelf alle lessen kunt herhalen die Ik je geleerd heb. Het is genoeg dat je bij Mij bent geweest.
Is het nodig dat je de historie van planten of bomen kent om van het landschap te genieten? Je hebt zuivere lucht ingeademd en bent verfrist door de schoonheid van het landschap. Het is genoeg voor vandaag. Zo hebben jullie ook in Mijn tegenwoordigheid verkeerd en rust gevonden voor je ziel.