11 juni

Mijn merkteken!

O Heer, wij danken U voor de grote gaven van Uw vrede.
Dat is de vrede, die alleen Ik kan geven te midden van een rusteloze wereld, waar je omringd bent door zorgen en moeilijkheden. Die vrede te kennen, betekent het zegel van het Koninkrijk te hebben ontvangen - het merkteken van de Heer Jezus Christus. Mijn merkteken. Wanneer je die vrede hebt leren kennen, kun je de juiste waarden bepalen, de waarde van het Koninkrijk en de waarde van al wat de wereld te bieden heeft. Die vrede is liefdevol geloof, dat rust geeft.

Simpele gehoorzaamheid

Lieve Heer, leer mij om U in alle dingen gehoorzaam te zijn.
Je bent de Mijne, je hebt je door een belofte verbonden om Mij te dienen.
Elke nood van jullie was reeds voorzien. Kijk achterom en zie hoe alle falen te wijten is geweest aan het feit dat je niet onvoorwaardelijk de aanwijzingen hebt opgevolgd die Ik je gaf voor die taak of beproeving.
Luisteren naar Mijn stem houdt gehoorzaamheid in. Ik ben een tedere Heer van liefde, maar Ik ben een Leidsman wiens woorden niet lichtvaardig moeten worden opgevat.
Je bent een vrijwilliger, geen dienstplichtige, maar indien je de voorrechten van Mijn dienst verwacht, moet je Mij ook de gehoorzaamheid betonen welke die dienst met zich brengt.
De weg van gehoorzaamheid kan zwaar en somber lijken, maar de geborgenheid van Mijn geordend leven kan de ongeoefende ziel nooit kennen. Marcheer in de pas met je Leidsman.