16 juni

Zoek Mij vroeg

Wandel in Mijn weg en vertrouw Mij. Geen kwaad kan je deren. Ik ben evenzeer van jou als jij van Mij. Vind in die waarheid rust.
Rusten wil zeggen: het staken van alle strijd. Put uit die zekerheid een kalm, sterk vertrouwen. Rust niet alleen in Mij, als de strijd in de wereld te zwaar en te veel voor je blijkt te zijn om te dragen of onder ogen te zien; rust in Mij als je volmaakt begrip nodig hebt, als je behoefte hebt aan intieme, liefdevolle vriendschap en contact.
De wereld, Mijn arme wereld, vlucht tot Mij als haar moeilijkheden te groot zijn om die op een andere manier te overwinnen; maar besef en vergeet nooit dat wanneer deze harten Mij met dezelfde begerigheid zochten om alleen maar gemeenschap en liefdevol contact te hebben, veel van die moeilijkheden zich nooit zouden voordoen. Dan zouden de omstandigheden, het leven, het karakter zo worden veranderd - zo gelouterd, dat dergelijke kleine moeilijkheden zelfs niet zouden voorkomen.

Naar Egypte

Naar Egypte, terug naar Galiléa. Deze reizen werden blijmoedig ondernomen. Ze betekenden geen beroering in het gezin; immers was het verlangen van dat gezin niet anders dan het vervullen van de Goddelijke bedoelingen?
Beroeringen ontstaan slechts wanneer de mens vastbesloten is de een of andere bijzondere levenswijze te volgen en dan geroepen wordt deze los te laten.
Wanneer het vaste verlangen er is om de wil van de Vader te doen, dan is er geen werkelijke verandering. Het achterlaten van woning, stad, land is slechts het afleggen van een kleed dat zijn nut heeft gehad.
Verandering is slechts geestelijke vooruitgang wanneer het leven geleefd wordt met Mij, de Onveranderlijke.