30 juni

Begrijp de ander

Neem overal blijdschap met je mee. Je hebt heel veel zegen ontvangen. Je wordt zeer gezegend.
Stromen van zegen staan je in de komende maanden en jaren te wachten. Geef iedere zegen door.
Liefde kan de wereld rond gaan en gaat de wereld ook rond, op de Godsstroom doorgegeven van de een naar de ander.
Breng een beetje zonneschijn in het hart van de een of ander, zodat die het dan verheugd doorgeeft. Zo gaat Mijn leven en blijdschap gevende boodschap verder.
Wees in deze tijd blijde-boodschappers. Heb lief en lach. Maak allen blij. Heb allen lief. Tracht altijd de ander te begrijpen en dan kan het niet anders of je gaat van hen houden.
Zie Mij in de mensen, die saai zijn, niet interessant, zondig, kritisch, ellendig. Zie Mij in de lach van kinderen en in de mildheid van de ouderdom, in de moed van de jeugd en in het geduld van de volwassen man en vrouw.

Immuun voor het kwade

Het kwade werd door Mij overwonnen en voor allen die op Mij vertrouwen is er immuniteit voor het kwade.
Schuif het kwade terzijde met de pijlen waarin Ik voorzie.
Je verheugen in beproevingen is zo'n pijl.
Het beoefenen van Mijn tegenwoordigheid is er ook een.
Het ontledigen van jezelf is een andere pijl.
Aanspraak maken op Mijn kracht over de verleiding is er nog een.
Je zult vele van deze pijlen aantreffen wanneer je Mijn weg bewandelt, en je zult ze handig en snel leren gebruiken. Elk ervan is van toepassing op de behoefte van dat moment.