17 juni

Dierbare naam

'Jezus'. Noem dikwijls Mijn Naam. In Mijn Naam gebood Petrus de man, die verlamd was, te lopen: 'In de Naam van Jezus Christus van Nazareth, sta op en wandel!'
'Jezus'. Alleen al de klank van Mijn Naam, uitgesproken in liefde en tederheid, verdrijft alle kwaad. Het is het woord, waarvoor alle legerscharen van de boze op de vlucht gaan.
'Jezus'. Mijn Naam is de roep om een reddingslijn om je uit verzoekingen te verlossen.
'Jezus'. De Naam bant de eenzaamheid uit - verdrijft de somberheid.
'Jezus'. Roept hulp op om je fouten te overwinnen. Ik zal je verhogen, omdat je Mijn Naam hebt gekend.
Ja! Mijn naam - 'Jezus'. Gebruik hem meer. Gebruik hem met liefde. Gebruik hem als een gebed. Gebruik hem met macht.

Verbind hun wonden

Put uit Mij niet alleen de kracht die je nodig hebt voor jezelf, maar al wat je nodig hebt voor de gewonden tot wie Ik je zal leiden. Bedenk dat niemand voor zichzelf leeft. Je moet kracht hebben voor anderen.
Ze zullen tot je komen in steeds groter wordende aantallen. Zul je hen ledig wegzenden? Put uit Mij en je zult hen niet teleurstellen.