23 juni

Klem je vast aan Mij

Klem je vast aan Mij totdat door het contact het Leven - het Goddelijke Leven - vanuit Mij in jou stroomt en je geest, die uitgeput raakt, doet herleven.
Kom weer op krachten. Als je moe bent, moet je doen zoals Ik op aarde heb gedaan - ga bij de bron zitten. Rust.
Rust en verzamel kracht en sterkte en dan zal het werk ook tot jou komen, zoals het tot Mij gekomen is.
Rust totdat iedere zorgelijke gedachte verdwenen is, en laat dan de stroom van liefde en blijdschap binnenstromen.

Elke nood gelenigd

In plaats van er bij mensen op aan te dringen Mij als dit of dat te aanvaarden, dien je eerst de nood te ontdekken en dan Mij te vertegenwoordigen als de vervulling daarvan.
Een mens voelt misschien niet altijd zijn behoefte aan een Heiland. Hij wenst een vriend. Openbaar Mij als de grote Vriend. Iemand anders heeft misschien geen leiding nodig, slechts begrip. Vertegenwoordig Mij als de begripvolle Christus.
Laat aan Mij over om letterlijk elke nood te lenigen, zoals Ik ook die van jullie lenig.