2 juni

Mijn beeltenis

Mijn Heer, en mijn God, wij loven U, wij zegenen U, wij aanbidden U. Maak ons aan U gelijk.
Je bent bereid uit de beker te drinken, waaruit Ik drink - de wijn van smart en teleurstelling.
Je bent van Mij en je zult beiden steeds meer op Mij, je Meester, gaan lijken.
Dat geen mens Mijn aangezicht kan zien en blijven leven, is heden nog even waar als in de dagen van Mozes.
Het eigen ik, de natuurlijke mens, verschrompelt en sterft en de ziel ontvangt Mijn beeltenis.

Schud je vrij

Kom tot Mij... en Ik zal je rust geven.
Rust midden onder het werk. Rust in het hart in de wetenschap van Mijn bewarende kracht.
Voel hoe die rust je wezen binnenkruipt. Neig je oor en kom tot Mij, hoor toe en je ziel zal leven. Groei in kracht, word niet overwoekerd door zorgen.
Laat de moeilijkheden van het leven niet als onkruid de rust in je ziel verstikken, de tot grote hoogte opstijgende vrijheid van je geest verstikken en aan banden leggen.
Verhef je boven deze aardse banden tot een nieuwheid des levens, overvloedig en overwinnend. Verhef je.