27 juni

Geen zelfverwijt

Eeuwige armen beschermen je. 'Onder u zijn eeuwige armen'. Deze belofte geldt voor hen, die zich boven het aardse leven verheffen en nog hoger willen, tot in het Koninkrijk der hemelen. Je moet niet de last van je falen blijven voelen. Ga verder in het geloof, de bewolking zal breken en de weg zal lichter worden - bij iedere stap die je doet, zijn er minder stenen op het pad. Loop dan zó, dat je de prijs behaalt. Door stipt de eenvoudige plichten te doen, zullen je pogingen met succes bekroond worden.
Niemand van degenen die Ik genas, verweet Ik iets. De man, die door de zonde zijn lichaam had verwoest en wiens verlamming Ik genas, was gezond en vrij.
De vrouw bij de bron was niet overstelpt met verwijten, toen Ik zei 'U hebt vijf mannen gehad, en de man die u nu hebt, is uw man niet'.
De vrouw die op overspel was betrapt, kreeg te horen 'dan veroordeel Ik u ook niet, ga heen en zondig niet meer'. Er werd niet tegen haar gezegd dat zij het besef, dat zij gezondigd had, als een last moest dragen...
Herinner je 'zo blijven dan: geloof, hoop en liefde, deze drie'. Geloof is je houding ten opzichte van Mij. Liefde is je houding ten opzichte van je naaste. Maar even noodzakelijk is de hoop, die je het vertrouwen geeft om te slagen.

Eeuwig leven

Eeuwig leven is een kwestie van INZICHT.
Geestelijk inzicht is het resultaat van kennis die tot verdere kennis aanspoort.
'En dit is het eeuwige leven... dat zij U kennen, de enige waarachtige God en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt'.
Eeuwig leven.
Eeuwig in zoverre het de kwaliteit, de aard van het leven aangaat. Aangezien het uit God is, houdt het onsterfelijkheid in.
Het is Mijn geschenk van het leven dat het Mijne is. Daarom moet het een krachtdadig leven zijn. Dit is je leven om in je op te nemen, om erin en erdoor te leven.
'Wie gelooft - heeft eeuwig leven'.