1 augustus

Gezegende Band

Jezus, laat Uw heerlijke tegenwoordigheid altijd bij ons zijn.
'Ik zal je geenszins begeven, Ik zal je geenszins verlaten'. Er is op aarde geen enkele verbintenis, waarvan de band te vergelijken is met de band, die er bestaat tussen Mij en de ziel, die Mij liefheeft.
Die vriendschap is zo kostelijk, dat het elk voorstellingsvermogen op aarde te boven gaat.
Als hart, gedachten en wil opgaan in Mij, ontstaat er een eenheid, waarvan alleen degenen die het ervaren zich een voorstelling kunnen vormen - zij het slechts vaag.

Vreugde van de oogst

Reeds ontvangt de maaier loon en verzamelt hij vrucht ten eeuwigen leven, opdat de zaaier zich tegelijk met de maaier verblijde.
Zie je niet in dat wanneer je zorgeloos bent met betrekking tot het oogsten, je dan de vreugde der oogst van de zaaier verhindert?
Indien je door je leven en karakter niet ten volle oogst wat zij hebben gezaaid, beroof je hen van de welverdiende vrucht van hun arbeid.
Leer verder nog deze les. Er zijn vele van Mijn werkers en dienstknechten op verschillende werkterreinen aan wie je het zaad van het Woord of van het voorbeeld of van liefdevolle hulp dat jullie heeft beïnvloed, dankt.
Het is een geheiligd onderpand. Gebruik het ten volle.