12 augustus

Oefen invloed uit op het wereldgebeuren

Onthoud, dat geen enkel gebed onverhoord blijft. Bedenk, dat op het moment, dat je denkt, dat er iets niet goed is, of dat iemand anders had moeten handelen - dat op dat moment je plicht en verantwoordelijkheid begint om te bidden, dat de verkeerde dingen in orde mogen komen, of dat die persoon mag veranderen.
Zie je verantwoordelijkheid onder ogen. Wat is er niet goed in je land, met zijn staatslieden, zijn wetten en zijn volk? Denk daar rustig over na en maak een gebedszaak van deze dingen. Je zult bemerken, dat levens, waarmee je nooit in aanraking komt, veranderen, dat er op jouw verzoek wetten worden gemaakt, en dat het kwaad wordt uitgebannen.
Ja, leef groots! Leef om te dienen en om te redden. Het kan zijn, dat je nooit je kamer uitkomt en toch misschien in je land, in de wereld, een van de grootste krachten ten goede wordt.
Wellicht zie je nooit, wat voor een machtig werk je doet, maar Ik zie het, en de boze ziet het. O, het is een heerlijk leven, het leven van iemand, die redt! Medearbeiders van Mij. Ga dit steeds meer zien.
Leef met Mij, deelgenoten van Mijn leven.

Heilig plezier

Leef met Mij. Werk met Mij. Schep er altijd behagen in om Mijn heilige wil te doen. Laat dat de voldoening van je leven zijn. Vind daar je volle genot in.
Laat het wonder van Mijn zorg voor je zo vertroostend zijn, dat je geen saaiheid meer kunt zien in geestdodend werk, in uitstel...
De heerlijkheid van Mijn leiding (het wonder van haar intimiteit) openbaart zulk een tedere kennis omtrent je, betreffende je verleden en je toekomst.
Laat dit Mij aan jou openbaren en vermeerder zo dagelijks je kennis omtrent Mij.