27 augustus

Verwarde zaken

In stilheid en vertrouwen zal uw sterkte zijn. (Jes. 30:15)
Voel dat aan... Vertrouw Mij. Leid Ik je niet veilig en getrouw? Wil je Mij, je Meester, geloven, als Ik zeg, dat dit alles alleen maar plaats vindt om je gebeden in verhoring te doen gaan?
Bedenk, dat Ik de Allerhoogste ben, die alles weet en alles kan regelen.
Zodra je je zaken, met hun verwarring en moeilijkheden in Mijn handen had gelegd, ben Ik begonnen aan een therapie voor alle disharmonie en wanorde.
Je moet weten, dat Ik je daarbij niet meer pijn zal doen dan een patiënt zou worden aangedaan door zijn arts, die een therapie heeft uitgedacht, welke naar zijn overtuiging zal helpen. Ik zal alles met de grootst mogelijke zorg en liefde doen.
Zeg Mij, dat je Mij hierin vertrouwt.

Een door de Geest geleid gezin

Heb geen vrees. Wonderen openbaren zich.
In dit leven of in het hogere leven is de les dezelfde - het in zich opnemen van Mijn Geest - leven, denken en handelen in Mijn Geest, totdat anderen gedwongen zullen zijn de kracht en aanspraken ervan te zien en te erkennen.
Betekent dat eenzaamheid voor Mijn volgeling? Nee, want ook al vind je menselijke eigen-ik geen erkenning, de ware ik, veranderd door Mijn Geest, deelt in al die volheid van kracht en resulterende blijdschap.
Je bent geen op zichzelf staand wezen, maar een van een machtig, door de Geest geleid gezin, deelhebbend aan het welzijn van het gehele gezin, samenwerkend in elke daad van ieder lid, deelhebbend aan de zegen van ieder.
Een voorsmaak is dit van 's hemels eenheid en vervulling.