24 augustus

Verheven hoogten

O Heer, wij weten, dat Gij groot zijt en bij machte ons te bevrijden.
Ik ben je Bevrijder. Vertrouw volkomen op Mij. Weet, dat Ik zal doen, wat het allerbeste voor je is. Wees bereid en gewillig, opdat Mijn wil zal geschieden.
Weet, dat bij Mij alle dingen mogelijk zijn. Klamp je vol vreugde vast aan deze waarheid.
Zeg vele malen: 'Alle dingen zijn mogelijk bij Mijn Meester, mijn Heer, mijn Vriend'.
Als deze waarheid wordt aanvaard en vast wordt geloofd, dan is dit de ladder, waarlangs een ziel kan opklimmen vanuit de diepste put naar de meest verheven hoogten.

Macht en majesteit

Je ziet Mij soms als de Man van smarten.
Aanschouw Mij ook in de majesteit van Mijn Godheid.
Niet altijd kan de mens Mijn wensen veronachtzamen en Mijn geboden overtreden.
Ik zie de ontwijding van Mijn beeld aan, Ik zie de ondergang van het koninkrijk der wereld, dat het Koninkrijk des Heren had moeten zijn. Ik zie hartstochten die niet in toom gehouden worden en onschuld die bezoedeld wordt en de mens die luid schreeuwt om heerschappij.
Dan wandelt de Man van smarten als een Koning met vlammende ogen, wanneer Hij ziet de vertrapten, de verdrukten, de vervolgden en de vervolger, de tiran en de zwakke.
Hoelang zal Ik geduld hebben? HOELANG?