4 augustus

Eeuwig leven

O Jezus, wij hebben U zo lief en verlangen ernaar U te dienen.
Mijn kinderen, jullie gaan beiden machtige dingen voor Mij doen. Heerlijke dingen en wonderen zullen openbaar worden. Het leven is één heerlijk geheel.
Neem dit wonderbare eeuwige leven steeds meer in je wezen op. Het is de stroom van eeuwig leven door Geest, ziel en lichaam, die reinigt, geneest, herstelt, de jeugd vernieuwt en met dezelfde wonderwerkende kracht van jou op anderen overgaat.
Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen... en Jezus Christus, dien Gij gezonden hebt'. Tracht dus door voortdurend contact Mij steeds beter te leren kennen.
Laat Mij in je dagelijks leven de enige Persoon zijn, die blijvend aanwezig is; van Wiens aanwezigheid je je voortdurend bewust bent. Tracht minder te doen en meer tot stand te brengen, meer te bereiken. Doen is handelen. Bereiken is succesvol handelen.
Bedenkt dat het eeuwige leven het enige leven is dat blijft, zodat alles, wat niet gedaan is in de kracht van Mijn Geest, Mijn Leven, vergankelijk is. Alles, wat in dat Leven van de Geest wordt gedaan, is blijvend.
'Ik geef hun het eeuwige leven; zij zullen niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit Mijn hand rukken'. Eeuwig leven betekent dus ook zekerheid, geborgenheid. Wees je steeds meer bewust van die zekerheid, die geborgenheid.

De blik van liefde

Liefde is de bloem.
Liefde is het zaad waaruit die bloem ontspruit.
Liefde is de bodem waarin ze gevoed wordt en groeit.
Liefde is de zon die ze tot ontplooiing brengt.
Liefde is de geur die de bloem afgeeft.
Liefde is de blik die haar schoonheid ziet,
en
God is liefde, alwetend, albegrijpend, uit Wie al het goede voortkomt.