3 augustus

Geef elk moment

Mijn kinderen, hoe dierbaar is voor Mijn hart de roep der liefde, die vraagt, dat alles van Mij zal zijn, die verlangt dat elke handeling en gedachte, ieder woord en elk moment Mij toebehoort.
Hoe arm van begrip is hij, die denkt dat geld voor een of ander goed doel hèt grote geschenk is, dat men geven kan. Maar Ik verlang in de eerste plaats naar liefde, naar echte, warme, kinderlijke liefde, liefde die vertrouwt en begrijpt; en het geschenk dat Ik vervolgens de hoogste waarde toeken, is het geschenk van het moment, van elk moment.
Zelfs als de liefde met onstuimig verlangen om Mij te dienen, Mij heel het leven, elke dag en ieder uur heeft aangeboden, dan zal het - naar Ik denk - toch nog een lange en niet gemakkelijke les zijn om te leren, wat het wil zeggen Mij de momenten te geven.
Zo werden de kleine dingen die je van plan was te doen, op Mijn aanwijzing graag opgegeven, de kleine diensten met blijdschap bewezen. Zie Mij in alles en dan zal de taak licht zijn.
Dit is een tijd van inwijding, een tijd van onschatbare waarde. Bedenk echter dat het pad van de inwijding niet voor allen is, maar alleen voor hen, die bewogen zijn door de noodkreet van de wereld, die een redder nodig heeft, en door het liefdevol pleiten van een Redder, Die volgelingen nodig heeft door wie Hij Zijn groot reddingswerk met vreugde kan volbrengen.

Liefde maakt de last lichter

Wanneer het eenmaal tijd is, zullen wij oogsten, als wij niet verslappen.
De weg kan lang en grauw schijnen.
Mijn hart van liefde doet soms pijn, omdat Ik je moet vragen om zo'n lange en zo'n vermoeiende weg te gaan. Toch is voor ieder van Mijn volgelingen de gekozen weg zeker die welke het meest geschikt is voor zijn voeten.
Maar voeten raken vermoeid. Heb je de moeizame weg laten effenen door de liefde? We wandelen tezamen.