2 augustus

De oogst

Ik houd ervan Mijn zegeningen, de voortreffelijkste, in rijke mate te doen neerstromen. Maar evenals bij het zaaien van het zaad, moet de grond bewerkt zijn voordat het zaad erin wordt gestrooid.
Het is jullie taak de grond te bewerken - Mijn taak is het de zegen op het zaad in de bewerkte grond te strooien.
Samen delen wij in de oogst, samen verheugen wij ons in de oogst.
Besteed meer tijd aan het bewerken van de grond. Gebed maakt de grond vruchtbaar. Er is veel voorbereidend werk te doen.

En toch: Heb lief en lach

Dit is altijd Mijn gebod aan jullie geweest. Heb lief en lach. Ware liefde heeft een eigenschap waarop lachen is afgestemd.
De liefde die niet doortrokken is van blijdschap (waarvan lachen het uiterlijke teken is) is slechts bezorgdheid. De blijdschap van de hemel is de bewustheid van Gods liefde.
Die liefde was het, die Mij naar jullie wereld bracht. Bewustheid van die liefde wekt je liefde op. Bestudeer Mijn woorden in de bovenzaal - 'Geliefd door Mijn Vader'; 'Ik zal hem liefhebben'; 'Opdat je blijdschap volkomen zal zijn'.