26 augustus

Aanvaard beproevingen

Misschien lijkt het wel, dat je ten onder zult gaan aan beproevingen en moeilijkheden. Zij kunnen niet anders dan Mijn wil doen, en die wil is, naar je hebt gezegd, jouw wil.
Zie je niet in, dat je niet ten onder kúnt gaan? Van nu af aan gaat er een nieuw leven voor je open. Het ligt aan jou of je het Koninkrijk, dat Ik voor je bereid heb, binnengaat.
Het zonlicht van Mijn tegenwoordigheid schijnt op je paden. Heb vertrouwen en ga onbevreesd verder. Mijn genade is genoeg voor al je noden.

'Ik sterf dagelijks'

Ik beklemtoonde dat indien iemand Mij wilde volgen, hij zichzelf zou moeten verloochenen en zijn kruis moest opnemen.
De zelfverloochening die Ik Mijn discipelen op het hart drukte als zijnde noodzakelijk, was niet alleen maar een kwestie van tucht, van opgeven, van afstand doen.
Ze was een totale afwijzing van elke aanspraak die het eigen-ik zou kunnen maken, door die te negeren, te weigeren die te erkennen.
Dit moest niet één keer worden gedaan, maar dagelijks; er moest een dagelijks opnieuw kruisigen zijn van enig deel van het eigen-ik leven dat nog niet volkomen gestorven was.