6 augustus

Vertoef in de stilte

Kom meer bij Mij rusten. Als Ik, de Zoon van God, die tijden van stille gemeenschap met de Vader nodig had, om alleen te zijn, weg van alle lawaai en bedrijvigheid, dan heb jij die tijden beslist ook nodig.
Het is noodzakelijk je opnieuw te laten vullen met de Geest. Dit vertoeven in de stilte, dit terugtrekken van jezelf in de binnenkamer - weg van alles, alleen met Mij. Uit deze tijden kom je tevoorschijn in de Kracht van God om te zegenen en te genezen.

Dove oren

De mens roept om hulp. De mens voelt zijn behoefte aan Mij. Geheel niet lettend op de talloze malen dat Ik hem nabij kom, niet gehoord, dat Ik verder ga, onopgemerkt, dat Ik voor dovemansoren spreek, voorhoofden aanraak die gefronsd en gerimpeld zijn door aardse zorgen.
'De Christus is dood', zegt de mens.
Levend en verlangend, vol van een levende tederheid kruiste Ik zijn weg vandaag. Hij sloeg er geen acht op.
De mens hoort de stormen, de wind, de aardbeving en met zijn oren, die nog tuiten van de echo's, hoort hij niet de stille, zachte stem. O, gaat niet aan Mij voorbij, Mijn kinderen.