28 augustus

Voortdurend dienen

Dienen is de wet van de hemel. Mijn engelen gehoorzamen altijd. 'Zij dienen Hem zonder ophouden' kan van allen gezegd worden, die Mij liefhebben.
Liefde gaat gepaard met een voortdurend dienen bij alles wat je doet, zelfs bij het rusten.
Beschouw dit niet als het doel, maar als het begin van een nieuw leven, dat aan Mijn dienst gewijd is.
Een leven van kracht en vreugde.

Gouden draad

Laat Mijn Geest van kalmte in je wezen toe en je leiden en vervullen met vrede en kracht. Zoek in elke dag die gouden draad, die door alles heen loopt, en die alle eenvoudige opdrachtjes en woorden en belangen en gevoelens verbindt tot een geheel.
Overhandig dan welbewust aan het einde ervan de dag weer aan Mij en laat al wat onvolkomen is bij Mij achter. Het werk van de hemel is het om 's mensen onvolmaakte of onafgemaakte taak te voltooien, wanneer deze althans door de hemel bevolen was.
Aanschouw de blijdschap des levens en alleen al daardoor zul je de blijdschap vermeerderen. Blijdschap neemt toe door 's mensen besef van blijdschap.