5 augustus

Het uur van nood

Heer, kom tot ons en genees ons.
Ik ben je Heelmeester, je blijdschap, je Heer. Je vraagt Mij, je Heer, om te komen. Wist je niet, dat Ik hier ben? Geruisloos kom Ik naar je toe.
Jouw uur van nood is het tijdstip, waarop Ik kom.
Kende je Mijn liefde maar, wist je maar hoe groot Mijn verlangen is om te helpen, dan zou je weten dat Ik geen angstige smeekbede nodig heb.
Jouw nood is het, die Mij roept.

Liefde voor het onbeminnelijke

Liefde voor allen dient al wat je doet te markeren, indien je Mij als Heer erkent en indien je een ware volgeling van Mij wilt zijn.
'Zijn banier over mij was liefde'. Die woorden drukken niet alleen de liefdevolle bescherming rondom je uit, maar ook de banier waaronder jullie marcheren als soldaten van Mij, jullie Aanvoerder.
Ze dienen ook om je te herinneren aan datgene waarvoor je staat tegenover de wereld. In de naam der liefde is het dat je marcheert. In de naam der liefde is het dat je overwint. Liefde is het die je dient te brengen naar de onbeminnelijke plaatsen op deze wereld. Het is de enige uitrusting die je nodig hebt.