18 december

Zie wonderen

Dring met je gedachten door tot in het hart van Mijn Koninkrijk. Zie daar de overvloed van heerlijkheden in Mijn voorraadschuur en leg er vol verlangen beslag op. Zie wonderen, vraag om wonderen, en neem wonderen met je mee. Bedenk, dat deze mooie aarde, waarop je je bevindt, eens niet meer dan een gedachte van Gods Geest was. Stel je eens voor, dat jij door jouw gedachte een hoekje daarvan zou kunnen laten groeien om tot tuin van de Heer te worden, een huis voor je Meester zoals in Bethanië, een plaats, waar Ik het recht bezit om er Mijn vrienden - zij die Mij nodig hebben - naar toe te brengen om daar met Mij te spreken en te rusten.

Sla Mij gade

Bid altijd met een oplettend oog op Mij, je Meester, je Gever, je Voorbeeld. 'Zoals de ogen van dienstknechten zijn gericht op de hand van hun meester, zo zijn onze ogen gericht op de Here, onze God'.
Zie altijd naar Mij. Van Mij komt je hulp, je alles. De dienstknecht ziet uit naar steun, naar loon, naar alles. Het leven ligt voor hem in de hand van zijn meester.
Zie daarom voor alle dingen op naar Mij. Aandachtig starend met een blik van volkomen geloof en overgave, die al wat het nodig heeft naar zich toe trekt. Niet alleen geloof, maar aandachtige blikken. Je moet acht geven op de gave, opdat je kunt geven.