24 december

Hij komt

O Heer, U bent hier. Laat ons Uw nabijheid voelen.
Ja, maar bedenk, dat de eerste begroeting, die van de wijzen in de stal van Bethlehem moet zijn! Je moet Mij niet in de eerste plaats begroeten als Koning en Heer in hemelse triomf. Maar zoals de wijzen dit deden: als iemand, die ontdaan van alle aardse pracht tot de geringsten behoort.
Daarom moet de aanbidding van nederigheid de eerste groet zijn, die aan de nederige - de Baby van Bethlehem - wordt gebracht.
Daarna de aanbidding vanuit berouw. Als aardse zondaar sta je, gedoopt door Johannes, bij Mij in de Jordaan, en aanbid je Mij, de Vriend en Dienaar van de zondaren.
Denk veel na over Mijn leven. Kom naast Mij lopen. Neem deel aan Mijn leven. Nederigheid. Dienen. Aanbidding. Opoffering. Heiliging - Stappen in het leven van de Christen.

Kerstavond

'Zie, de jonkvrouw zal zwanger worden en een zoon baren; en zij zal hem de naam Immanuël geven'.
'Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij rust op Zijn schouder en men noemt hem Wonderbare Raadsman, Sterke God... Vredevorst'.
'Wees niet bevreesd, Maria... zie gij zult zwanger worden en een zoon baren, en gij zult Hem de Naam Jezus geven...'
'De Heilige Geest zal over u komen en de kracht des Allerhoogsten zal u overschaduwen; daarom zal ook het heilige, dat verwekt wordt, Zoon Gods genoemd worden'.