31 december

Jezus de overwinnaar

Jezus.
Dat is de Naam, waardoor je de overwinning behaalt.
Jezus.
Spreek Mijn Naam - Jezus - niet uit zoals onderdanige smekelingen dit doen, maar als iemand, die een vriend ontmoet. 'Gij zult Hem de Naam Jezus geven, want Hij is het, die Zijn volk zal redden van hun zonden'.
En lees in dat woord 'zonden' niet alleen verdorvenheid en ontaarding, maar ook twijfel, angst, humeurigheid, wanhoop, ongeduld, gebrek aan liefde in grote en kleine dingen.
Jezus.
'Hij zal Zijn volk redden van hun zonden'.
Het uitspreken van de Naam alleen al trekt de ziel weg van onbeduidende laag-bij-de-grondse geprikkeldheden en voert haar tot op berghoogten.
'Hij zal Zijn volk redden van hun zonden'.
Jezus.
Redder en Vriend. Vreugdebrenger en Verlosser. Leidsman en Gids. Heb je verlossing nodig van lafheid, moeilijke omstandigheden, armoede, mislukking, zwakheid?
'Er is geen andere Naam... waardoor je behouden kunt worden'.
Jezus.
Spreek die Naam dikwijls uit. Maak aanspraak op de kracht, die erin besloten ligt.

Oudejaarsavond

Breng deze avond bij Mij het voorbije jaar met zijn zonden, zijn mislukkingen, zijn verloren kansen.
Laat dat verleden achter bij Mij, je Heiland vandaag evenals altijd en ga het nieuwe jaar in, vergeven, ontlast, vrij.
Breng bij Mij je jeugd of ouderdom, je krachten, je liefde - en Ik, als je Goddelijke Gids voor het komende jaar, zal brengen Mijn leeftijdloosheid, Mijn krachten, Mijn liefde.
Zo zullen we samen de lasten en de vreugden delen, en het werk van de dagen die voor je liggen.

ALLE ZEGEN VOOR HET NIEUWE JAAR