23 december

Het lied van de wereld

O Heer, wij smeken U, zegen ons en toon ons de weg, die Gij wilt, dat wij wandelen.
Bewandel met Mij de weg van de vrede. Sticht vrede, waar je ook gaat, en zaai geen tweedracht. Maar het moet Mijn vrede zijn. Nooit een vrede, die een wapenstilstand is met de macht van het kwaad. Nooit een harmonie als het inhoudt, dat je levensmuziek wordt aangepast aan de stemming en de muziek van de wereld.
Mijn discipelen maken zo vaak de fout door te denken, dat alles moet harmoniëren. Neen! Niet als het inhoudt, dat het lied van de wereld moet worden gezongen.
Ik, de Vredevorst, heb gezegd 'Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard'.

Verwelkom de onderbreking

Ik ging heen om een plaats voor je te bereiden, maar Ik heb nog steeds Mijn Bethanië-woningen en Mijn bovenzalen nodig. Deze kunnen alleen worden bereid door liefhebbende harten.
Wanneer je je woning, Mijn woning, bereid hebt, dan moet je bereid zijn om iedereen te ontvangen die Ik zend. Wees klaar voor elke interruptie. Behandel deze als van Mij afkomstig.
Je kent de dag noch het uur waarop je Heer zal komen. Je kent niet de kledij waarin Hij zal komen, in die van een vorst of in die van een bedelaar.