26 december

Gezondheid en rijkdom

Vrees niet, jullie beiden zullen gezondheid en rijkdom ontvangen. Mijn rijkdom is voldoende voor je behoeften, en voor het werk dat je voor Mij verlangt te doen. Zoals je weet is het geld, zoals sommigen de rijkdom noemen, voor Mijn discipelen niet om op te potten en er mee te pronken.
Reis door de wereld en zoek slechts naar middelen om Mijn wil en werk te volbrengen. Houd nooit iets dat je niet gebruikt. Bedenk, dat alles, wat Ik je geef, Mijn eigendom zal zijn, en dat het je alleen gegeven wordt om te gebruiken. Kun je je voorstellen, dat Ik Mijn schatten opspaar? Dat moet je nooit doen. Vertrouw op Mij. Voorraden aanleggen voor de toekomst betekent vrezen en twijfelen aan Mij. Druk elke twijfel aan Mij ogenblikkelijk de kop in. Leef in de blijdschap, omdat Ik voortdurend tegenwoordig ben. Geef ieder moment aan Mij. Verricht elke taak, hoe nederig ook, als op Mijn vriendelijk verzoek, en voor Mij, uit liefde voor Mij.
Leef en heb lief en werk op deze manier.
Jullie zijn de apostelen van de kleine diensten.

Volmaakte rust

Zelfs Mijn volmaaktheid kon geen rustplaats bieden aan vermoeide zielen. Rust in Mijn liefde. Er is geen ware rust dan deze.
Hoe veel van de aardse vermoeidheid is veroorzaakt door de zonde? Contact met Mijn volmaaktheid zou je zonde alleen maar groter doen lijken. De aanblik ervan zou je inderdaad aansporen tot verdere pogingen, tot een verder streven, maar rust...? Nee. En zo is het ook met andere eigenschappen van de Godheid.
Maar in Mijn liefde, daarin kun je rusten. Rustend als op een kussen in geborgenheid, gewiegd in een liefde, onvermoeid en onbegrensd. In een liefde die niet alleen voor de vermoeiden zorgt en hun rust geeft, maar die ook jullie rust zal geven, totdat jullie in de kracht der liefde het leven weer aankunnen.
Rust in Mijn liefde. Alleen daar is volmaakte rust. Rust voor geest, verstand en lichaam.