27 december

Prachtig werk

Ik heb je van veel dingen losgemaakt, opdat het werkelijk een leven van overvloed zou zijn. Steen voor steen opgebouwd, op een vast fundament, en die Rots is je Meester - die Rots is Christus.
Je leven zal een leven van discipline en blijde vervulling zijn... Verlies nooit het prachtige werk uit het oog, waartoe je geroepen bent.
Laat rijkdom noch gemakzucht je van de weg aflokken, waarop je je voet hebt gezet - de weg van het doen van wonderen met Mij. Heb lief en lach. Vertrouw en bid. Ga nu in liefde en nederigheid de overwinning tegemoet.

Als het kwade glimlacht

Denk eraan dat de machten van het kwaad altijd tegen je staan opgesteld. Ze weten van de kracht die je kunt worden als een kanaal voor Gods kracht.
Ik moest ze overwinnen in de woestijn voordat Mijn leven van genezing en hulpvaardigheid almachtig kon worden.
Niet door een grote val, maar door kleine misstappen zoekt het kwade de ondergang van Mijn vrienden. Je berg der verheerlijking kan alleen komen na je overwinning in de woestijn. Verleidingen waarvoor je hele natuur zou huiveren, zijn geen verleidingen voor je.
Hoed je voor het glimlachend gelaat van het kwade, voor zijn ogenschijnlijke onschuldigheid, zijn hand van vriendelijkheid. Bewandel het pad dat Ik betrad.