- 10 januari

Invloed

Als je tot Mij komt en Ik je het Eeuwige Leven geef, dat Ik aan allen schenk, die in Mij geloven, dan verandert dit je hele bestaan, de woorden die je spreekt, de invloed, die je uitoefent.
Al deze dingen zijn eeuwig. Dat MOETEN ze zijn. Ze ontspringen aan het leven, dat in je is, Mijn Leven, Eeuwigheidsleven, zodat ook zij eeuwig blijven voortbestaan. Nu kun je zien hoe onmetelijk, hoe verbluffend het werk is van elke ziel, die eeuwigheidsleven bezit. De woorden, de invloed, blijven voor immer de eeuwen doorgaan.
Over deze waarheden, die Ik je geef, moet je diep nadenken. Het zijn geen algemene waarheden, maar de geheimen van Mijn Koninkrijk, de verborgen parels van zeldzame waarde.
Mediteer over die waarheden. Verwerk ze in je denken en in je hart.

Hoe het eigen-ik sterft

Breng je geest nog meer tot rust in Mijn tegenwoordigheid. Het eigen-ik sterft niet door menselijke strijd, niet noodzakelijkerwijs door smeekbeden, maar door het besef van Mijn aanwezigheid en van de eigenschappen van Mijn geest. Zo zal het eigen-ik ineenschrompelen tot levenloosheid, tot niets.
Het is zo noodzakelijk om bij Mij te blijven, om dicht tot Mij te naderen in een begrijpen, zo volkomen als het de mens maar gegeven is te verwezenlijken.
Zie je nu niet hoe nodig de training en discipline is die Ik je heb opgelegd? Ze zijn belangrijk om je wezen af te stemmen op het besef van Mijn gezindheid en bedoelingen. Als deze gezindheid, die in Mij is, ook in jullie is, dan zijn jullie in staat door de buitenste voorhoven van de tempel te dringen en in het Heilige der heiligen de betekenis te vatten die lag achter al wat Ik zei en deed en was. Offer hiervoor alles op. Je werk moet geïnspireerd zijn. Waar kun je inspiratie vinden anders dan in Mijn tegenwoordigheid?