- 12 januari

Dank voor beproevingen

Voor alles moet je 'Dank U' zeggen, zelfs als het een beproeving of kwelling lijkt.
Blijdschap is, als je hele wezen 'Dank U' zegt tot Mij. Wees blij. Verheug je. Een vader ziet graag, dat zijn kinderen gelukkig zijn.
Ik maak jullie zoveel bekend. Geef dat door. Elke waarheid is een juweel. De een of andere behoeftige geestelijk-verarmde vriend zal er blij mee zijn. Laat zo hier en daar er een vallen.
Probeer een hart te vinden, dat een woning wil zijn voor iedere waarheid, die Ik je gaf. Er zullen nog meer waarheden volgen. Gebruik alles, wat Ik je geef. Help anderen. Vurig verlang Ik een weg te vinden tot ieder leven en elk hart, opdat allen vol verwachting zullen uitroepen: 'Ja, kom Heer Jezus!'

Heldere schaduwen

Hij daalde neder ter helle... Hij voer op ten hemel.
Het is voor de mens goed te weten dat zijn Heer altijd met hem is in elk gevaar, in elke verandering, in elke ogenschijnlijke kans. Het is goed om samen met Mij door de donkere wateren te gaan. Ik heb de duisternis niet gemaakt. Het was geen kunstenaarsontwerp dat bedoeld was om een duisternis te scheppen, die Mijn licht een nog groter helderheid zou lijken te geven. Eigenzinnigheid en zonde hebben de aardse schaduwen veroorzaakt, maar Ik ben er om de donkere plaatsen samen met je te gaan. Zodat zelfs de donkerste plaats zal worden verlicht door het licht van de Zon der gerechtigheid.