- 11 januari

De smart van de liefde

Roep Mij aan en Ik zal je horen en je zegenen. Gebruik Mijn onbeperkte voorraden voor de nood van jezelf en die van anderen. Zoek Mijn wonderrijke waarheden en je zult vinden.
Er kunnen tijden komen, dat je stil zit te wachten en het lijkt alsof je alleen gelaten bent. Dan beveel - beveel - Ik je te bedenken, dat Ik tot je gesproken heb zoals Ik in Emmaüs sprak.
Maar daar was ook de tijd in de opperzaal, na Mijn hemelvaart, toen de discipelen elkaar moesten vertroosten met de woorden: 'Sprak Hij onderweg niet met ons?' Je zult je bewust zijn van Mijn tegenwoordigheid, ook als je geen stem hoort. Blijf in die tegenwoordigheid. 'Ik ben het Licht der wereld', maar uit innige bewogenheid scherm Ik een al te scherp licht voor je af, opdat je door de verblindende straling ervan niet je dagelijkse weg en werk zou mislopen.
Eerst wanneer de hemel bereikt is, kunnen zielen ongestoord de verrukking van Gods openbaring aan de zijnen indrinken. Nu ben je nog een pelgrim en heb je alleen je dagelijkse marsorders nodig en kracht en leiding voor die dag.
O, luister gretig en vol blijdschap naar Mijn stem! Laat die nooit verdringen. Ik heb geen mededingers, die gelijkwaardig zijn, en als mensen het geleuter van de wereld zoeken, dan trek Ik Mij terug.
Het leven heeft je verwond. Alleen levens, die overdekt zijn met littekens, kunnen werkelijk redden.
Je kunt de discipline niet ontlopen. Het is het waarmerk van discipelschap. Mijn kinderen, vertrouw Mij altijd. Rebelleer nooit.
Het vertrouwen, dat je Mij heden schenkt, neemt de smart weg over het verwerpen van Mijn liefde, de smart, die Ik op aarde leed en die Ik de eeuwen door geleden heb. 'Ik stierf voor jullie, Mijn kinderen, en zouden jullie Mij zó kunnen behandelen?'

JULLIE goede nieuws

'Hoe liefelijk zijn op de bergen de voeten van de vreugdebode, die vrede aankondigt'. Wanneer je vermoeid bent, bedenk dan dat jullie voeten het zijn die de blijde boodschap brengen.
Dat zal je gang behoeden voor vermoeidheid, het zal blijdschap geven en veerkracht brengen in je tred.
'De vreugdebode, die vrede aankondigt'. Wat een blijde opdracht. Het is er een van opgewektheid en vrede. Vergeet dat nooit en de vreugde van je boodschap en opdracht zal uit je stralen, anderen verblijdend en veranderend.