- 17 januari

God wil graag spoedig geven

Zwijg. Wees stil voor Mij. Tracht in alle dingen Mijn wil te kennen en die dan ook te doen.
Blijf in Mijn liefde. Een sfeer van liefdevol begrijpen voor alle mensen. Dit is jouw deel om te doen, en dan omring Ik je met een bescherming, die alle kwaad van je weert. Die wordt gevormd door je eigen houding ten opzichte van anderen, in gedachten, woorden en daden.
Ik wil je alle dingen geven, een goede, gedrukte, overlopende maat. Leer deze lessen spoedig. Je verstaat nog maar weinig van het Goddelijk ongeduld, dat zo graag snel wil geven. Komt er een zorgelijke gedachte in je op? Een gedachte van ongeduld? Bestrijd die dan meteen. Liefde en vertrouwen zijn de middelen, waardoor de bezorgdheid en zorgen en ergernissen van een leven worden opgelost. Pas dit direct toe. Jullie zijn kanalen en hoewel het kanaal misschien niet helemaal verstopt zit, kunnen ergernis en ongeduld en bezorgdheden het aanvreten en op de duur onherstelbaar maken. Volhard, o volhard! Verlies nooit de moed. Alles is goed.

Verheven zielen

Ik ben hier. Wees je bewust van Mijn aanwezigheid. Mijn liefde omringt je. Wees vervuld van Mijn blijdschap.
Je wordt waarlijk geleid, ook al zul je nooit echt ten volle in het koninkrijk des hemels leven, tenzij je er tevreden mee bent geleid te worden als kleine kinderen.
Het leven met Mij is van een kinderlijke eenvoud. Simpele zielen zijn verheven zielen, want in eenvoud ligt waardigheid.