- 2 januari

De helpende hand

Je moet helpen om anderen te redden. Laat geen dag voorbij gaan, waarin je niet in liefde een hand hebt uitgestoken naar iemand buiten het eigen gezin - een kaart, een brief, een bezoek, hulp in een of andere vorm. Wees vol blijdschap. Blijdschap redt. Blijdschap geneest. Verblijd je in Mij. Blijdschap bij elke zonnestraal, bij elke glimlach, bij elke vriendelijke of liefdevolle daad, elke kleine dienst.
Doe iedere dag iets om een ander op te trekken uit de zee van zonde, ziekte of twijfel, waarin men gevallen is. Ook nu nog wandel ik langs de oever van het meer en roep Mijn discipelen om Mij te volgen en vissers van mensen te worden.
Er is een helpende hand nodig, die de hulpeloze opwekt tot moed, strijd, geloof en genezing. Heb lief en wees blij. Liefde en blijdschap effenen de weg naar geloof en moed en goed resultaat. Blijf vertrouwen, blijf liefhebben, blijf in de blijdschap.
Verzet je tegen neerslachtigheid. Laat je niet tegenhouden bij het beklimmen van het pad omhoog. Heb lief en wees blij. Ik ben met je. Ik draag je lasten. Werp je last op Mij en Ik zal je ondersteunen. En keer dan volkomen opgelucht terug en help een ander met de last, die te zwaar op hem of haar drukt.
Hoeveel lasten kun je dit jaar helpen verlichten? Hoeveel harten blij maken? Hoeveel zielen te hulp komen? En door te geven krijg je zelf: 'een goede, gedrukte en overlopende maat'. Ik, je Heer, heb dit gezegd.

Je besluiten

In de verbondenheid met Mij ontvang je kracht om je goede voornemens uit te voeren.
Contact met Mij schenkt kracht voor het werk dat Ik graag wil dat je zult doen, dat werk waarvoor je, dat weet Ik, het meest geschikt bent en dat jullie alleen kunnen doen en goed kunnen doen.
In contact met Mij is het dat je de genade ontvangt die alleen Ik kan geven en die je in staat stelt op aanvaardbare wijze hen te dienen naar wie Ik je stuur en hen die Ik bij je breng.
Ja, te midden van de afleiding en velerlei interessen van de wereld - leef in Mijn tegenwoordigheid en trek jezelf dagelijks terug om alleen te zijn met Mij.